پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2593
-
الف
+

«رویاهای دم صبح» بهترین مستند بلند جشنواره روسیه شد

در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی «پیامی به بشریت» روسیه، مستند «رویاهای دم صبح» مهرداد اسکویی جایزه بهترین مستند بلند را از آن خود کرد.

در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی «پیامی به بشریت» روسیه، مستند «رویاهای دم صبح» مهرداد اسکویی جایزه بهترین مستند بلند را از آن خود کرد.

مستند «رویاهای دم صبح» به عنوان یکی از ۱۰ فیلم بخش رقابتی بین الملل این جشنواره انتخاب شده بود و در ۲ نوبت در تاریخ ۲۷ و ۲۸ سپتامبر در این جشنواره به نمایش در آمد و موفق به کسب جایزه بهترین مستند بلند شد.

این مستند روایتگر سرگذشت دختران نوجوانی است که در روزهای پایانی سال برای حکم آزادی خود از کانون اصلاح و تربیت انتظار می‌کشند.

جشنواره بین‌المللی «پیامی به بشریت» که از سوی وزارت فعالیت‌های فرهنگی روسیه حمایت می‌شود، از سال ۱۹۸۹ کار خود را آغاز کرده است و از سال ۱۹۹۴ تا به امروز هر سال برگزار شده است. این جشنواره هر سال بیش از ۵۰ فیلم روسی را برای اولین بار اکران می کند و حدود 300 فیلم غیر روسی از دیگر کشورهای جهان را نیز برای نمایش انتخاب می‌کند. گفتنی است در بیست و ششمین دوره این جشنواره بیش از 3000 فیلم شرکت کرده بودند.

مستند پرافتخار «رویاهای دم صبح» تاکنون علاوه بر دریافت جایزه «عفو بین‌الملل» از شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم «برلین»، توانست جایزه بزرگ جشنواره «ترو فالس» آمریکا با عنوان «ترو ویژن اوارد» را از آن کارگردان خود کند و او را به عنوان بهترین مستندساز جهان مطرح کند.

این مستند همچنین در جشنواره فیلم فجر سیمرغ بهترین کارگردانی فیلم مستند و در جشنواره «سینما حقیقت»، جایزه بهترین کارگردانی را برای فیلم «رویاهای دم صبح» را دریافت کرده بود.

ب س / س م

نظر شما
ارسال نظر